Realitní servis
1. Získání zakázky:
- vstupní prohlídka nemovitosti, pořízení fotodokumentace
- posouzení reálné ceny
- předání zprostředkovatelské smlouvy klientovy k posouzení a následné uzavření této smlouvy
- zajištění podkladů nezbytných k prodeji nemovitosti (např. tzv. nabývacích titulů k nemovitosti = darovací smlouva, usnesení o dědictví, dohoda o vydání věci atd; listů vlastnictví, snímků pozemkové mapy, písemná stanoviska správců inženýrských sítí, písemná stanoviska příslušných stavebních úřadů…)
2. Příprava zakázky:
- prověření podkladů předaných klientem nebo získaných realitní kanceláří (viz. předešlý bod)
- aktivní pomoc při napravení nedostatečného právního stavu nemovitosti (např. při absenci zápisu stavby v evidenci Katastrálního úřadu, zajištění vypracování geometrických plánů a následný zápis nemovitosti do evidence KÚ, jednání s bankami či přímo s exekutory o způsobech a podmínkách výmazu omezení vlastnického práva, řešení komplikovaných právních vztahů v případě podílového spoluvlastnictví na nemovitosti včetně sepsání nabídky k odkoupení podílu na nemovitostech spoluvlastníkem, atd.)
- zpracování textových a grafických výstupů (tzv. exposé, podklady pro inzerci v realitních časopisech, zadání zakázky na všechny důležité internetové realitní servery…)
- nabídka dané nemovitosti přímo klientům z databáze realitní kanceláře („nejcennější jsou kontakty!“)
- nabídka předmětné nemovitosti ostatním spolupracujícím realitním kancelářím s tím, že dle jednotlivých obchodních případů je schopna realitní kancelář nabídnout podíl na své provizi spolupracující kanceláři, pokud tato zajistí kupujícího na nemovitost (toto se finančně nikterak nedotýká prodávajícího)
- organizace a zajištění prohlídky nemovitosti za účasti makléřů realitní kanceláře
- pomoc při zajištění financování koupě nemovitosti kupujícím za pomoci spolupracujícího finančního poradce
- přímá spolupráce s bankovními a finančními institucemi, pokud kupující financuje úplně nebo částečně koupi nemovitosti formou hypotéčního úvěru, včetně zajištění některých podkladů nezbytných pro poskytnutí úvěru.
3. Realizace zakázky:
příprava, návrh i vypracování:
- rezervační smlouvy
- smlouvy o budoucí smlouvě kupní
- kupní smlouvy
- smlouvy o svěření kupní ceny do úschovy
- návrh na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí
konzultace ohledně speciálních právních dokumentů:
- protokol o notářské nebo advokátní úschově
- smlouva o otevření a vedení, dokumentárního akreditivu, jistotního účtu
- smlouva o poskytnutí hypotéčního úvěru
- zástavní smlouva
- smlouva o zřízení (zrušení) věcného břemene
pomoc při řešení dočasné obtížné bytové situace – časová a finanční koordinace prodeje dané nemovitosti a nákup jiné:
- zajištění stěhovací služby (za úplatu)
- zajištění formulářů na převod odběru elektrické energie, plynu, telefonu aj.